Nieuwsbrief van het hoofdbestuur

Van het hoofdbestuur
In de afgelopen drie maanden is het (interim) hoofdbestuur vier keer bij elkaar geweest. Omdat er drie nieuwe bestuursleden zijn (Andries v. Vaart, Marian Langereis en Stef Anink), hebben we vooral oriënterende gesprekken gevoerd. Onder andere een Covid-proef bijeenkomst met de besturen van de korfbal en de petanque, waarin voornamelijk gesproken is over het te voeren beleid van de club. Het beleid van de korfbalafdeling werd al snel aangeleverd, van de petanque is dit binnen het eigen bestuur momenteel ter bespreking.
Verder wordt door een van de bestuursleden uitgebreid geïnventariseerd hoe Celeritas zich aan de buitenkant van het gebouw kan profileren middels bijvoorbeeld frames met foto’s van de beide sporten die op ons terrein worden gespeeld. Onder dit onderwerp valt ook de verbetering van de huidige websites van Celeritas.
Ook is intern bekeken hoe een mogelijke uitbreiding van de kantine gerealiseerd kan worden. Vooral tijdens toernooien is de huidige kantine te klein. Het hoofdbestuur is van mening dat een uitbreiding zodanig uitgevoerd moet worden dat Celeritas er jarenlang van kan profiteren. Uiteraard zit daar een fiks kostenplaatje aan, dus dit zal dan ook in een Algemene Ledenvergadering aan de orde gesteld moeten worden. Een en ander is ook nog afhankelijk van de mogelijke aanpassingen van het terrein (in samenwerking met de naastgelegen tennisvereniging). Ook de gemeente Alkmaar heeft hier zeggenschap over en deze heeft aangegeven dat, wat hen aangaat, niet eerder dan in 2023 hier verder over gesproken zal worden.
Het belangrijkste punt van bespreking is volgens het hoofdbestuur de aanpassing van de (verouderde) statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging.
Hierbij hebben wij de hulp ingeroepen van een van de leden van de petanque, Leopold Kuppers. Momenteel ligt een concept-statuut bij de notaris; de bedoeling is om deze dan samen met het nieuwe huishoudelijk reglement ter goedkeuring voor te leggen in een eerstvolgende Algemene Ledenvergadering.
Deze Algemene Ledenvergadering hopen wij op dinsdagavond 28 september weer fysiek met alle leden te kunnen houden, alles nog steeds afhankelijk van de dan geldende Corona-maatregelen. Uiteraard zullen wij de leden op tijd hierover in kennis stellen.
Wel vragen wij alle leden om input, dus als u opmerkingen of ideeën hebt, laat het ons weten via het emailadres bestuur@celeritas.nl.
Overigens: het hoofdbestuur bestaat nu nog uit vier personen. We willen graag dat er een vijfde persoon bij komt, want met een vijfde bestuurslid zijn we meer mans. Wie komt het hoofdbestuur compleet maken?
Wij vergaderen in principe elke 1e dinsdagmorgen van maand.
Update corona maatregelen
Vanaf zaterdag 5 juni mogen de kantine en kleedkamers weer open. Tot 22.00 uur mogen we open zijn. Zowel binnen als buiten vragen we iedereen om zoveel mogelijk op dezelfde plek te blijven zitten. Binnen geldt een mondkapjesplicht. Als je aan een tafel zit mag deze af. Aan tafels mogen maximaal 4 personen plaatsnemen.