Mixtoernooi

Het is 22 juni, een korfbaltoernooi en wij, de jeu de boulers, zijn uitgenodigd.

Het belooft een prachtige dag te worden, om 1 uur stap ik naar binnen. Er zijn al een aantal mensen van de korfbal aanwezig en ja, er moet veel gedaan worden. Met veel enthousiasme word ik ingeroosterd, om 15 (hele grote) watermeloenen te snijden.

Ik riep nog: Is dat niet heel veel? Nee hoor, dat gaat op! Ja, met zo’n 140 man geloof ik dat. Onder leiding van Brigit komt het goed.

Rond half 2 is iedereen aanwezig en wordt door Olga een woordje gehouden. Daarna kan het toernooi beginnen

De coaches van de jeu de boule teams, Syl en Greetje, deden hun uiterste best en voorzien van een prachtige pruik vielen de dames goed op. De fluit van Syl werkte prima, iedereen stond meteen stil, dus dat mocht niet meer.

De jeugd was geweldig, zo mooi om te zien hoe fanatiek ze spelen.  Nou, de boulers konden er ook wat van, Joop in kort rokje en pruik. In het vuur van de wedstrijd verloor hij deze maar dat mocht de pret niet drukken. Han deed het rustig aan maar hij stond er wel.

Alle anderen deden ook hun uiterste best, denk aan Terence, die nog scoorde ook! De dames, waaronder Greet Best, waren super. Aan de kleding lag het niet, ja, met die bruine benen kan dat. Soms was het hilarisch, het is nog een kunst om die bal in de korf te krijgen.

Tussendoor de watermeloenen, die vlogen weg.

Je voelde goed de saamhorigheid, tenslotte zijn we 1 club, CELERITAS

Na de prijsuitreiking volgt een overheerlijke bbq. Wat is het allemaal fantastisch georganiseerd, chapeau voor alle mensen die dit geregeld hebben. Wat was het lekker, salades, stokbrood, 4 soorten vlees, noem maar op (watermeloen). De mannen en vrouwen achter de bbq konden het bijna niet bijhouden (wat had je het warm hè, Aldert).

Ja, en dan opruimen en schoonmaken, dat hoort er ook bij. Nog wat zitten napraten en de dag was om. Een dag met een sterretje.

Blij met deze club,

Els van Ginneken