REGELS VOOR OUDERS VAN (JEUGD)LEDEN

Uw kind is lid van Celeritas. Dit betekent dat er spelregels zijn waar u zich aan dient te houden;

U, als ouder:

• ondersteunt de kernwaarden van Celeritas: Plezier, respect, samen en groei.
  • geeft binnen clubverband het goede voorbeeld in woord en gedrag.
  • zorgt voor tijdige betaling van de contributie.
  • meldt uw kind voor 1 mei schriftelijk af wanneer hij/zij het volgende seizoen geen lid van Celeritas wil blijven. Is uw kind boven de 18 jaar kan hij/zij zichzelf schriftelijk afmelden voor de genoemde termijn.
  • behandelt leden en hun ouders, vrijwilligers en scheidsrechters van de eigen en andere clubs met respect.
  • geeft binnen clubverband het goede voorbeeld in woord en gedrag.
  • bent namens uw kind aanwezig bij de algemene ledenvergadering, indien uw kind jonger is dan 15 jaar.
  • mag namens uw kind stemmen tijdens de algemene ledenvergadering, indien uw kind jonger is dan 15 jaar.
  • ondersteunt de club ‘zo nu en dan’ met hand- en spandiensten (bijv. kantinedienst, lidmaatschap van een commissie, training geven).
  • kunt een afspraak maken met functionarissen binnen de club omtrent vragen en opmerkingen.
  • kunt zich verkiesbaar stellen en gekozen worden voor clubfuncties binnen de hiervoor geldende regels
  • gaat netjes om met het eigen en andere sportcomplex(en) en alles dat daarbij hoort.
  • accepteert dat (ex)leden die de club als gevolg van een schorsing en/of royement hebben verlaten, niet meer kunnen deelnemen aan clubactiviteiten, ook niet als introducé.
  • weet dat bij overtreding van de spelregels sancties kunnen volgen.

Trainingen en wedstrijden

U, als ouder:

• zorgt dat uw kind deelneemt aan de trainingen en wedstrijden waarvoor hij/zij is ingedeeld.
  • zorgt dat uw kind op tijd omgekleed aanwezig is voor trainingen, zodat uw kind kan helpen met de opbouw van trainingsmaterialen.
  • zorgt dat uw kind op het aangegeven tijdstip aanwezig is voor wedstrijden.
  • meldt uw kind alleen af voor trainingen en wedstrijden wanneer het écht niet anders kan.
  • meldt uw kind indien hij/zij verhinderd is zo tijdig mogelijk telefonisch af bij de trainer/coach, dus niet via een andere speler/ouder.
  • wordt gebeld indien uw kind zonder afmelding niet verschijnt bij de training of wedstrijd.
  • zorgt dat uw kind tijdens wedstrijden en trainingen geschikte kleding (sportkleding) en schoenen draagt; indoor schoenen met goed profiel voor in de sporthal, kunstgrasschoenen (geen voetbalschoenen!) met kleine nopjes voor het buitenveld.
  • rijdt volgens een rijschema naar uitwedstrijden en regelt, indien verhinderd, zelf tijdig vervangend vervoer.
  • rookt niet in de auto bij het rijden naar uitwedstrijden.
  • moedigt uw kind en zijn/haar teamgenoten op een positieve, respectvolle manier aan, maar coacht niet mee.
  • respecteert de beslissingen van de coach en geeft daar geen commentaar op.
  • respecteert de beslissingen van de scheidsrechter en geeft daar geen commentaar op.
  • wendt u met vragen in eerste instantie tot de coach.

Foto: Eric Minten